Popüler yayın platformu Netflix, 2023 yılının dördüncü çeyreğinde dünya çapında 13,12 milyon abone kazandığını ve toplam izleyici kitlesinin 260,8 milyon ücretli kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Çeyrek gelirleri de dünya çapında beklentilerin üzerinde 8,833 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Netflix’in ücretli abone planı, hizmete erişmenin popüler ve daha uygun fiyatlı bir yolu olmaya devam ediyor. Netflix bugün yaptığı açıklamada, 2023’ün dördüncü çeyreğinde reklam abone planlarında bir önceki çeyreğe göre yüzde 70 büyüme gördüğünü belirtti. Şirket ikinci çeyrekte Kanada ve Birleşik Krallık’tan başlamak üzere 2024 yılında daha fazla ülkede Temel reklamsız planlarını ortadan kaldırmaya başlayacak.
Şirket aynı zamanda 2024 yılında daha fazla fiyat artışı görebileceğimizi de güçlü bir şekilde ima ediyor. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Netflix’e yatırım yaptıkça ve onu iyileştirdikçe, bu iyileştirmeleri yansıtacak şekilde zaman zaman üyelerimizden biraz fazladan ödeme yapmalarını isteyeceğiz.”
Ek olarak şirkete göre Netflix’in oyun işi, toplam gelirlerinin hala küçük bir yüzdesini oluştursa da ilgi görmeye devam ediyor. Aralık ayında Grand Theft Auto mobil oyun üçlemesini piyasaya sürüldü ve Netflix bugün bunun şimdiye kadarki en büyük oyun lansmanı olduğunu açıkladı. Hatta bazı tüketicilerin açıkça bu oyunları oynamak için platforma kaydolduğu ifade ediliyor.