Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

Yargıtay kararı: Kredi çeken emeklilerin maaşlarına da bloke konabilecek

Emeklilerin maaşlarına haciz ve bloke işlemi yapılamıyordu. Yargıtay’ın son içtihat birleştirmesiyle birlikte, tüketici kredisi nedeniyle verilen hapis, takas, mahsup ve benzeri onay ve rıza talimatları nedeniyle bankanın emekli maaşına doğrudan bloke koymak mümkün olduğuna karar verdi.

AB’den ABD’ye 84 milyar dolarlık misilleme hazırlığı: Gümrük vergisi paketi listesinde neler var?

AB’den ABD’ye 84 milyar dolarlık misilleme hazırlığı: Gümrük vergisi paketi listesinde neler var?

Türkiye’nin dev market zincirine kayyum atandı

Milli İstihbarat Teşkilatı, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı ve İstanbul Emniyeti Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü, FETÖ’nün güncel finans yapılanmasına ilişkin İstanbul merkezli 9 ilde eş zamanlı ortak operasyon düzenledi. Yapılan operasyonda …

Borsa İstanbul operasyonunda 8 gözaltı!

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın, Borsa İstanbulSavcılığın başlattığı soruşturmada, Borsa İstanbul’da Atlantis Yatırım Holding hissesinde manipülasyon yapıldığı iddiası üzerine harekete geçen ekipler 8 şüpheliyi gözaltına aldı. Konuya ilişkin …

Enerjide acele kamulaştırma kararları -14 Temmuz 2025

Türkiye’nin çeşitli illerinde yapılacak enerji projeleri için bazı taşınmazların acele kamulaştırılması kararlaştırıldı.

Toplam ciro yıllık yüzde 41,5 arttı

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplam ciro endeksi, sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplamında ciro endeksi (2021=100), 2025 yılı Mayıs ayında yıllık yüzde 41,5 arttı.