Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

Euro Bölgesi imalat sanayi PMI haziranda yükseldi

Euro Bölgesi’nde imalat sanayi Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI) haziran ayında 49,5 puana yükseldi.

Almanya’da enflasyon sürprizi: Haziranda beklentinin altında kaldı

Almanya’da enflasyon oranı beklentilerin altında kaldı. Aylık fiyat değişimleri sabit kalırken, bazı kalemlerde dikkat çeken düşüşler yaşandı. Ekonomideki bu gelişme Avrupa Merkez Bankası’nın para politikası kararları açısından önem taşıyor.

Spot piyasada elektrik fiyatları (30 Haziran 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 12,5 artarak 2 milyar 76 milyon 680 bin 476 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek saat 21.00’de …

İspanya cari fazlası tırmanışını sürdürüyor

İspanya ekonomisi, 2025 Nisan’ında cari fazla rakamlarında dikkat çekici bir artış gösterse de, yılın ilk dört aylık toplamında önceki yıla göre önemli bir daralma yaşadı. Bu durum, ülkenin dış ticaret dinamiklerindeki karmaşık tabloyu gözler önüne …

Enflasyon iki dilim ekmeğin arasında! 53 liraydı şimdi 429 lira

İktidar, ekonomik kriz olmadığını savunarak artan fiyatlara mazot hesabıyla açıklama getirmeye çalışsa da yurttaşlar hayat pahalılığını derinden hissediyor. Gıda, barınma ve faturalarla baş etmek zorlaşırken, maaşlar yerinde sayıyor. Artan fiyatlara …

DİSK-AR verileri yayımladı: İşsizlikte son 11 yılın en kötü ikinci dönemi!

DİSK-AR’ın yayımladığı yeni rapor, geniş tanımlı işsizliğin vahim seviyelere ulaştığını ortaya koydu. TÜİK verileriyle arasındaki büyük fark dikkat çekti.